Är det okej?

Är det okej om jag bara tar en paus ifrån mig själv ett tag? Låter denna förkylning ha sin gång och tillfriskna. Jag vet att jag förlorar värdefull tid på gymmet, me jag menar det är väl bättre att jag blir frik än att det blir värre? 
 
Jag behöver en paus ifrån mig själv, mina tankar och speciellt mina känslor. Varför har vi känslor för? Eller varför har vi känslor i vissa lägen? Varför behöva få känslor för en person som man vet kommer reject you? Varför sitter jag här och överasnylserar ALLT! Fine just nu mår jag piss... precis när jag började gilla honom så skjuter han iväg mig, när jag äntligen är igång med träningen på riktigt så blir jag sjuk, när jag äntligen "flyttat hemifrån" så känner jag mig så ensam, och min familj? ja den är som den är. Det är jobbigt att behöva lotsas att allt är okej och att man mår bra. Jag kanske har gjort det för länge och det är därför allt känns som 10 ton på axlarna. 
 
Jag har gått in i den här "Jag-vet-va-jag-vill-få-ut-av-mitt-liv,-och-jag-vill-att-det-ska-hända-NU-NU-NU"-väggen. Det är frustrerande då jag inte vet hur jag ska ta mig till mitt mål. Jag vet inte i vilken del av mitt mål jag ska börja i...
 
Jag har tänkt så många gånger på att börja hos en terapeut. Berätta om mina problem, känslor, tankar och mål. Som opartisk som kan guida mig genom mina känslor och tankar. Det borde kasnke bli det första jag tar tag i? Leta upp en bra, trevlig och stabil terapeut. Jag vill ha redskap så att jag kan vara den jag egentligen är och vill vara, och redskap till hur jag ska ta mig ur dessa svakor!
 
 
 
Nu har jag fått ur mig en del av mina deprimerande tankar som just nu snurrar på högvarv i mitt huvud! 
 
Life | |
Upp